Edunvalvonta

Jäsenyytesi on meille tärkeä, vaikka et osallistuisikaan aktiivisesti toimintaan niin jäsenenä kasvatat joukkoamme ja sitä kautta yhdistyksemme painoarvoa paikallis-, maakunta- sekä valtakunnan tasolla.

Paikallistasolla vaikutamme Huittisten vanhusneuvostossa, jossa yhdistyksemme edustajana on hallituksen jäsen Riitta Heuru. Hän on myös Huittisten kaupungin edustajana Satakunnan hyvinvointialueen vanhusneuvostossa.

Satakunnan kansallisen senioripiirin hallituksessa meitä edustaa yhdistyksemme puheenjohtaja Kaija Jokela.

Valtakunnallisella tasolla kattojärjestömme Kansallinen senioriliitto ry valvoo jäsentensä taloudellisia ja sosiaalisia etuja. Se pyrkii tukemaan eläkeläisten ja ikäihmisten yhteiskunnallista osallistumista tasavertaisina toimijoina muiden väestöryhmien kanssa. Kansallinen senioriliitto ry toimii Eläkeläisliittojen etujärjestö EETU ry:n jäsenyhdistyksenä. EETU antaa lausuntoja, julkaisee kannanottoja ja pitää yhteyttä keskeisiin päättäjä- ja vaikuttajatahoihin mm. Kelaan, eduskuntaan ja eri ministeriöihin.